Vi är alla konspirationsteoretiker
Nästan varje dag ser jag i massmedia eller på någon blogg, att man använder ordet "konspirationsteorier" som ett bevis för att något inte är värt att ta på allvar. Och så drämmer man till med mordet på John F. Kennedy, månlandningen och 11 september, för att få skrattarna på sin sida, eftersom det ju hör till god uppfostran att tycka att man inte kan vara riktigt klok om man tror att det finns några oklarheter i de händelserna...
Hmmm... Låt oss se:
• 11 september: Al-Qaida och 19 huvudsakligen saudiarabiska kapare planerade och genomförde attacken.
• Antikommunister: En liten klick vänstermänniskor infiltrerar massmedia och universiteten för att indoktrinera massorna.
• Kommunister: En liten klick kapitalister sitter i styrelserummen och planerar för att krossa arbetarrörelsen och sänka levnadsstandarden, för att själva tjäna pengar.
• Pacifister: Militären och storfinansen startar krig för att tjäna pengar, inte för ädla politiska syften.
• Religiösa: Andra religioner är skapade av ondskans hantlangare för att störta mänskligheten i fördärvet.
• Carolas fans: TV blockerade medvetet telefonröster i schlagerfestivalen för att hindra henne från att vinna.
• Israelvänner: Varje kritik av Israels politik eller av personer med judiska namn är dold antisemitism.
• Muslimer: Varje försök att skämta om Profeten är ett led i den samlade förföljelsen av islam.
• Macintoshanvändare: Bill Gates och Windows arbetar för att kontrollera världens alla datoranvändare.
• USA-kritiker: Bush och hans anhang är ute efter världsherravälde.
• Kritiker av Irakkriget: Kriget startade för att USA ville ha kontroll över Mellanöstern och oljan, inte för massförstörelsevapen eller för att befria Iraks folk.
• Rysslands-kritiker: Putin och hans anhang mördar regimkritiker, journalister och konkurrenter till makten.
• Biståndskritiker: Alla u-länder är korrumperade och biståndet hamnar bara i privata fickor.
• Energikritiker: Oljeindustrin trycker medvetet ner alternativa energiformer för att förhindra att de minskar på deras vinster.
• Energikritiker II: Oljeindustrin betalar forskare och opinionsbildare för att ljuga om växthuseffekten.
• Bensinbolagskritiker: Alla priser bestäms i samförstånd mellan bolagen, så att det inte förekommer någon verklig konkurrens.
Ja, så där kan man hålla på. Alla är de konspirationsteorier, mer eller mindre allvarliga. Och det blir genast alldeles uppenbart att vi alla delar någon konspirationsteori. Betyder det att alla konspirationsteorier är felaktiga och korkade? Eller betyder det att vi någonstans i våra innersta skrymslen inser att vi alla egentligen kan tänka oss att konspirera, om tillfälle gavs? Ett insidertips... Ett läkarintyg... En utbyte av skattefria tjänster... En liten muta... Herregud, det är väl inte hela världen!
Världen är korrumperad. Den organiserade brottsligheten har sina fingrar med i både kriminalitet och "legitima" företag. Tvätt av knarkpengar står för en stor del av världens likviditet. I många länder är de flesta politiker, myndighetspersoner, domare och poliser köpta på ett eller annat sätt. De flesta storföretag strävar efter att ha ihjäl sina konkurrenter. Massmedia ägs av storindustrin, inte minst militärindustrin. Alla framgångsrika personer är med i någon form av nätverk, antingen hemligt eller informellt. Det är viktigare för världens regeringar att hålla sig väl med företagen än med enskilda medborgare. Det finns mängder av sällskap där politiker och företagare träffas i hemlighet. Massor av krig har startats av ekonomiska skäl, inte av att medborgarna velat det.
Allt det här vet vi ju. Men att lägga samman pusselbitarna och tänka oss att världen faktisk styrs av organiserade kriminella egoister, som bara tänker på sig och de sina, det är alldeles för skrämmande för att kunna vara sant... För om det är sant, då är inga konspirationer omöjliga.
Intressant?
Andra bloggar om: Konspirationer, konspirationsteorier
Hmmm... Låt oss se:
• 11 september: Al-Qaida och 19 huvudsakligen saudiarabiska kapare planerade och genomförde attacken.
• Antikommunister: En liten klick vänstermänniskor infiltrerar massmedia och universiteten för att indoktrinera massorna.
• Kommunister: En liten klick kapitalister sitter i styrelserummen och planerar för att krossa arbetarrörelsen och sänka levnadsstandarden, för att själva tjäna pengar.
• Pacifister: Militären och storfinansen startar krig för att tjäna pengar, inte för ädla politiska syften.
• Religiösa: Andra religioner är skapade av ondskans hantlangare för att störta mänskligheten i fördärvet.
• Carolas fans: TV blockerade medvetet telefonröster i schlagerfestivalen för att hindra henne från att vinna.
• Israelvänner: Varje kritik av Israels politik eller av personer med judiska namn är dold antisemitism.
• Muslimer: Varje försök att skämta om Profeten är ett led i den samlade förföljelsen av islam.
• Macintoshanvändare: Bill Gates och Windows arbetar för att kontrollera världens alla datoranvändare.
• USA-kritiker: Bush och hans anhang är ute efter världsherravälde.
• Kritiker av Irakkriget: Kriget startade för att USA ville ha kontroll över Mellanöstern och oljan, inte för massförstörelsevapen eller för att befria Iraks folk.
• Rysslands-kritiker: Putin och hans anhang mördar regimkritiker, journalister och konkurrenter till makten.
• Biståndskritiker: Alla u-länder är korrumperade och biståndet hamnar bara i privata fickor.
• Energikritiker: Oljeindustrin trycker medvetet ner alternativa energiformer för att förhindra att de minskar på deras vinster.
• Energikritiker II: Oljeindustrin betalar forskare och opinionsbildare för att ljuga om växthuseffekten.
• Bensinbolagskritiker: Alla priser bestäms i samförstånd mellan bolagen, så att det inte förekommer någon verklig konkurrens.
Ja, så där kan man hålla på. Alla är de konspirationsteorier, mer eller mindre allvarliga. Och det blir genast alldeles uppenbart att vi alla delar någon konspirationsteori. Betyder det att alla konspirationsteorier är felaktiga och korkade? Eller betyder det att vi någonstans i våra innersta skrymslen inser att vi alla egentligen kan tänka oss att konspirera, om tillfälle gavs? Ett insidertips... Ett läkarintyg... En utbyte av skattefria tjänster... En liten muta... Herregud, det är väl inte hela världen!
Världen är korrumperad. Den organiserade brottsligheten har sina fingrar med i både kriminalitet och "legitima" företag. Tvätt av knarkpengar står för en stor del av världens likviditet. I många länder är de flesta politiker, myndighetspersoner, domare och poliser köpta på ett eller annat sätt. De flesta storföretag strävar efter att ha ihjäl sina konkurrenter. Massmedia ägs av storindustrin, inte minst militärindustrin. Alla framgångsrika personer är med i någon form av nätverk, antingen hemligt eller informellt. Det är viktigare för världens regeringar att hålla sig väl med företagen än med enskilda medborgare. Det finns mängder av sällskap där politiker och företagare träffas i hemlighet. Massor av krig har startats av ekonomiska skäl, inte av att medborgarna velat det.
Allt det här vet vi ju. Men att lägga samman pusselbitarna och tänka oss att världen faktisk styrs av organiserade kriminella egoister, som bara tänker på sig och de sina, det är alldeles för skrämmande för att kunna vara sant... För om det är sant, då är inga konspirationer omöjliga.
Intressant?
Andra bloggar om: Konspirationer, konspirationsteorier
En artikel i sann postmodernistisk anda :-D .
Inlagt av ingenjören | den 20 februari 2008 00:24
Bra Mikael!
Inlagt av M | den 20 februari 2008 08:41
Detta tillstånd att inte komma ut (om uttrycket ursäktas) och erkänna att det faktiskt finns en större agenda av global dignitet bakom allt elände kallas ju konsensustrans som säkert ni alla vet...
Jag vill förresten komma i kontakt med dig, Mikael. Mail och telefon finns på min webb www.wikhall.com
mvh
Inlagt av Jan-Olov Wikhall | den 20 februari 2008 09:16
Hej! Mikael
Upptäckte din blogg via aftonbladet för ca en månad sedan och har väl mer eller mindre blivit beroende.
En fråga:
Vad är dina åsikter kring Alex Jones och David Icke, den sistnämnda är kanske irrelevant. Personligen har jag svårt att ta till mig "Shape Shifter" teorin.
Jag har sedan en tid tillbaka lyssnat på The "The Alex Jones Show" och finner det oerhört underhållande, i synnerhet när han spårar iväg och nästan predikar som en galen pastor.
Men hur pass trovärdig är han? Undrar om du kan bidra med en kommentar kring detta.
Vet att det kanske är opassande att lämna en fråga istället för att kommentera själva innehållet. Men jag visste inte riktigt hur jag skulle nå dig...
Tackar på förhand om det nu finns tid över att lämna ett svar.
Varma hälsningar
Rickard
min mail: rg_hopper@hotmail.com
Det går väl lika bra med ett svar direkt under övriga kommentarer.
Inlagt av rick | den 20 februari 2008 09:40
Jan-Olov:
Jag ringer.
Rickard:
Mycket roligt att höra -- välkommen i gänget!
Men jag kanske gör dig besviken om jag säger att jag faktiskt sätter Icke före Jones, när det gäller analysen av hur verkligheten ser ut. Visst, de har lite olika sätt att angripa verkligheten, men det är mindre som skiljer dem åt än vad i alla fall Alex vill erkänna.
Sedan sitt besök vid Bohemian Grove vet han ju att det pågår luciferanska riter i de högsta maktsällskapen, han vet att pedofilin rasar och att det förmodligen förekommer verkliga människooffer och han inser att det pågår en kriminell konspiration där målet är att få total kontroll över hela världen. Men han vill inte riktigt knyta ihop det, trots att han är djupt troende kristen.
David Icke presenterar å sin sida en verklighetsbild där dessa mörka krafter verkligen har egenskaper som vi helst inte vill känna till. Han ser ett kosmiskt samband, vilket jag tycker är fullt rimligt, eftersom jag uppriktigt känner mig som en kosmisk varelse, inte enbart en jordisk.
Men när det gäller maktens mål och metoder skiljer de sig inte mycket åt...
Jag önskar att jag hade mer tid att utveckla det här, men kanske får jag tillfälle senare.
MW
Inlagt av Mikael Wälivaara | den 20 februari 2008 11:57
på en lättare note...
en konspiration om dagen gör magen en glad en
så... rimma är inte min starka sida. Men jag vill då istället lägga till ett namn till de namn som nämns i en alldeles kanon bra blog! Michael Tsarin. Är inte namnet bekant så rekommenderar jag varmt att googla namnet.Ickes styrka tycker jag ligger i hans proffesiors kvalitet och bevisade sanningshalt. Jag bedömmer dock allt, oavsett tidigare "trovärdighet" från fall till fall. Tänk på att trovärdighet är ett vapen i ett "informations krig"..
sen en video om gismoz "effektivitet"..
http://www.youtube.com/watch?v=VH3ZfoWLyf8&feature=related
sen vill jag säga välkommen till rikard! jag är själv ny här och trivs som fisken i vattnet :)
/H
Inlagt av Anonym | den 20 februari 2008 13:27
H:
Tsarin är verkligen mycket intressant, även om han känns lite kommersiell. Det finns massor av matnyttigt från honom.
Men alla som tvivlar på konspirationernas existens skulle kanske kunna lyssna på en alldeles "vanlig" statsvetare, visserligen på vänsterkanten men i alla fall, Dr. Michael Parenti.(Videon är 1 tim lång, men oerhört lärorik.)
Liberaler kanske repekterar Adam Smith, som lär ha sagt att man inte kan sätta två direktörer i samma rum utan att de börjar konspirera.
Men det vi faktiskt har sett diskuteras på senare tid är att färgstarka ledare ofta är psykopater och sociopater. De drivs av resultat inte av humanitet. De har inga problem med att ljuga, om det gynnar deras syften. Och lögnerna blir bara mer och mer skamlösa.
Ändå väljer de flesta av oss att lita på dem, när de svär att de inte ägnar sig åt kriminalitet...
De är vår naivitet och blindhet som ger dem möjligheten att våldta oss.
MW
Inlagt av Mikael Wälivaara | den 20 februari 2008 14:02
Vi är alla snarare prosumers, producenter och konsumenter av information, snarare än konspirationsteorektiker. De då de flesta lögner ligger öppet för alla att se, så känns det konspiratorisk i sig att kalla det konspirationer - det gäller bara att förstå att allt är lögn och att inga sanningar existerar, och att det är vi själva som skapar vår "verklighet". Läs Nietzsche och ifrågasätt allt, även din mamma - är mitt tips till alla.
Inlagt av Adryan Linden | den 20 februari 2008 14:32
Hej! Mikael
Kul att få ett svar! Jag har sett videon ang Bohemian Grove, och vet inte riktigt hur jag ska tolka klippet. Bildkvalitén är taskig och tycker inte fungerar som något bevis. Blir kluven. En sida inom säger att det bara rör sig om en 100 årig tradition som årligen återupptas. Och då på ett lite musikaliskt/teatraliskt sätt med välkända musik stycken i bakgrunden. Vilket gör det hela mer likt en pjäs än en djävulsk ritual. Medan jag inte kan låta bli och tycka “vad sjutton håller högt uppsatta politiker på med”???
Men i övrigt förstår jag vad du syftar på. Men då ser du öppet på det här med "Shape Shifters", eller? Att döma från en del illustrationer på dessa så påminner de komiskt nog om ödlorna i "V". Är det många (och då oberoende från Icke) som följer denna teori? Var finns bevisen och hur skiljer vi agnarna från vetet?
Jag tycker om Davids böcker och tycker där finns mycket att hämta. Men “ödle teorin” var väl det som fick mig att tappa lusten. Trots detta fascineras jag av otaliga youtubare som tror sig kunna bevisa att pappa Bush är en sk "reptilian shape shifter". Nu kanske jag spårar iväg för mycket i detta ämne, och är inte helt påläst inom detta. Skulle det troligtvis röra sig om ett mer "mentalt tillstånd" och inte ett fysiskt ödle tillstånd?
Nåja...Vill inte besvära dig för mycket. Avlutar med att tacka för ditt snabba svar och ser fram emot fler intressanta artiklar.
Mvh
Rickard
Ps. Tack för välkommandet "H". Tyvärr blir jag bara mer stressad av att höra nya konspirationer. Min mage är nog den som tål det minst. Hjärnan gillar det dock:) På fullt allvar kan jag tycka att jag förlorar greppet om verkligheten. Man läser för mycket mellan raderna och överanalyserar allt som nämns i nyheter. Vad är sanning och vad är inte? Väldigt förvirrande. "Ett uppvaknande" heter det kanske? Bara jobbigt att det skett i 16 år, finns där något slut?:-)
Inlagt av rick | den 20 februari 2008 14:52
Rickard:
Frågan om shape shifts och reptiler har kommit att bli det som nästan alla tänker på när man talar om David Icke. Men det är inte det som är det centrala i hans budskap.
Det David säger är att allt är energi och kan man manipulera energin, så kan man ta vilken form som helst.
(Det enklaste exemplet är att om något vibrerar tillräckligt snabbt framför våra ögon, så blir det osynligt.)
Men förekomsten av reptilerna eller ej är bara en fråga om hur delar av eliten "ser ut". Hur de agerar råder det ju ingen tvekan om... (Det finns ju miljarder människor här på Jorden som tror på änglar, jungfrufödsel och djävlar...)
Riterna i Bohemian Grove är inte någon ny företeelse. De går tillbaka till civilisationens gryning, till Babylonien och sumererna. Och detsamma gäller för nästan alla dagens religioner.
För en majoritet av deltagarna där på "gubbkollot" är det säkert bara en pubertal lek, med oändliga mängder sprit och sex mot lite bisarr "teater", men det väcker åtminstone två väldigt allvarliga frågor:
Vad är det för slags människor som leder oss, om de med okritisk entusiasm och glädje ställer upp på sådana här morbida lekar, i Bohemian Grove och i frimurarloger? (Richard Nixon beskrev BG som "den 'bögigaste' jävla grej man kan föreställa sig"..."It is the most faggy goddamned thing you could ever imagine" ) Och vad har det för symbolisk inverkan -- vad kan det ha för effekt, både psykologiskt och andligt, om man tillber Lucifer eller Morloch och genomför rituella eller verkliga människooffer?
Hade de makabra dödsriterna bara varit enstaka udda företeelser i de mest extrema hemliga sällskapen, så hade det kanske inte varit lika upprörande. Men faktum är ju att de går igen i de flesta, över hela klotet. Och det är samma personer som sedan träffas i till exempel CFR och Bilderberggruppen. Har man då anledning att förutsätta att det bara är studentikosa lekar, eller handlar det om en dold satanistisk religion? Som de flesta av samhällets så kallade stöttepelare är deltagare i och som har traditioner som är tusentals år gamla...
Jag förstår vad du menar med att det känns i magen. Men det går inte att somna om när man en gång vaknat -- alternativen är bara att kämpa vidare eller kapitulera. Och det finns faktiskt en väldig massa kärlek i "motståndsrörelsen", som dämpar en del av magsyran i alla fall...
MW
Inlagt av Mikael Wälivaara | den 20 februari 2008 16:17
Välkommen Rickard!
Ett tips. Forska, gräv och meditera. På dagarna så är jag en hårt arbetande "förnuftig" läkare och på natten förvandlas jag till en medveten "oförnuftig" person. När du informerar dig så kommer du oundvikligt att ställas inför valet: Ska jag följa sanningen även om den leder mig mot något som enligt psykiatrin definieras som sjukt eller ska jag blockera verklighet som upplevs som obehaglig? Själv har jag valt anonymitet i min övertygelse även om detta kanske är fegt.
MVH
Läkaren
Inlagt av Anonym | den 20 februari 2008 18:08
"Betyder det att alla konspirationsteorier är felaktiga och korkade? Eller betyder det att vi någonstans i våra innersta skrymslen inser att vi alla egentligen kan tänka oss att konspirera, om tillfälle gavs?"
Ja, när vi ljuger konspirerar vi, dvs undanhåller information från våra medmänniskor. Jag skäms för när jag har gjort det.
Inlagt av enkla z | den 21 februari 2008 09:14
De "lärde" tvistar om hur Alex Jones´tog sig in på Bohemian grove, då det är mycket mäktiga människor som befinner sig där, med allt vad deras säkerhetspådrag innebär. Det kan man fundera över, men även "solen" har sina fläckar?
Själv skulle jag bli skeptisk om bildkvaliteten var bättre, eftersom han inte hade kunnat gå runt som en japansk turist inne på området om han nu tog sig in som han berättat.
Budskapet då?
Även om det skulle vara som du skriver, Richard, att det är en hundraårig tradition som nostalgiskt, hålls igång, så är det en tradition som kallas för "Cremation of care" =Kremering av omtanke-empati!
Männen som håller på med detta är världens ledande människor, de mäktigaste, av vilka man verkligen inte bör förvänta sig att de gör saker på slentrian. Att det skulle vara ett påkostat ogenomtänkt pojkstreck är oerhört ologiskt i min begreppsvärld.
Saken blir inte bättre av att de ser ut som Ku klux klan i sina fotsida klänningar, dessa maktens män på sitt trevliga sommarläger. Det är ju allmänt känt att Ku klux klan INTE står för politiskt korrekta, moderna tankegångar med vilka dessa mäktigaste inte borde vilja bli associerade med...
Tittar man sedan ut i världen visar sig denna "kremering av omtanke" omgående. Snefördelade resurser som gör livet fullkommligen vidrigt för större delen av jordens befolkning, får en omedelbar förklaring, i denna "konspirationsteori" (som jag hellre skulle vilja kalla korruptionsfakta, då konspirationsteori tycks ha en negativ, lite flummig klang ute i samhället ;))
Jag håller med dig Mikael, att Alex inte sitter inne på hela bilden, men han är modig och har skrapat fram en massa för oss långväga världs/universella medborgare att förkovra oss i.
Richard: Visst känner man sig galen...
Men, det som vi ska inse är att det inte är VI, utan världen/samhället som är fullständigt galet! Efter att jag fått reda på spelet bakom kulisserna så är min värld plötsligt begriplig. Sorglig och hemsk, men mitt logiska vettiga sinne kan faktiskt ta till sig och förstå varför det är som det är. Det gjorde jag inte förut...
Läkaren: Jag måste bara få hälsa på dig med, och lyfta på hatten, oss "vårdfolk" emellan. Själv är jag sjuksköterska och har väldigt svårt nu förtiden att känna att jag passar in i den hårda struktur som utgör vården idag. Får jag vara så fräck att fråga vilken inställning du har till vaccination? Vet inte om du är villig att prata om det, men om du är det kan vi kanske ta det i Mikaels tidigare artikel om just sådanna...?
Mikael: Hoppas att du mår bättre! Det är hårda tider vi är inne i, men det ska bara bli bättre!! Tänker på dig och skickar de varmaste tankarna!!
Inlagt av Mihra | den 21 februari 2008 11:38
Adryan:
Ursäkt det sena svaret, jag var precis över på din blogg och tittade och det gläder mig verkligen att det kommer allt fler kloka mnniskor som försöker hitta sanningen. Jag ska uppdatera min bloggrulle snarast med dig och några till.
Angående din kommentar, så är det just vår brist på ifrågasättande (står inte det kvar i läroplanen att vi ska utbildas tll kritiska tänkare?) som skapar förutsättningarna för denna kriminella värld -- men också vår egen småkriminalitet. Kålsuparteorin, du vet. Men det jag efterlyser är en medvetenhet om att toppen på denna pyramid består av personer som gör detta av djupare skäl än bara ekonomiska.
Z:
Rent definitionsmässigt så kan man nog inte räkna in enskilda lögner i konspirationerna, eftersom dessa förutsätter att något görs i maskopi, i en sammansvärjning. Det räcker visserligen med två personer för att klassas som konspiratoriskt, men sedan ska också syftet vara att bryta mot lagar eller regler.
Men lögnen som metod är också en viktig förklaring till att det ser ut som det gör -- och det är kanske det jag skriver mest om -- även om jag har mycket svårt att tro att du skulle bidra till detta. Du förefaller mig vara både mycket god och uppriktig.
MW
Inlagt av Mikael Wälivaara | den 21 februari 2008 11:40
Tack för svaret Mikael! Intressant.
Har läst en massa om alla möjliga hemliga sällskap. Är mer eller mindre övertygad om att det finns en agenda som enbart gynnar eliten och håller med om att de flesta medlemmar verkar ha blivit förda bakom ljuset. Satanismen kanske varierar från sällskap till sällskap.
Men vad som gör mig kluven är att det bara finns muntliga och skriftliga vittnes berättelser. Det finns inga konkreta bilder eller filmer som bevisar att det sker sataniska och sexuella riter under sådana möten. Och om det nu detta skulle förekomma, då måste ju någon högt uppsatt för eller senare gå ut med det. Har detta skett? Visst har man hört ett och annat men inget riktigt konkret som nått den större massan. Okej, vi har P2 logen i Italien. Men det nådde väl inte någon större massa utanför Italien, eller? Jag har svårt att tänka mig att en människa är genom gående ond. Därför tror jag att det är omöjligt att hålla hemliga sällskap i schack (om de nu kulle vara av ond art). Vi är väl alla barn och låter oss inte styras, eller? Jag har svårt att föreställa mig att högutbildade människor skulle kunna sjunka så lågt och begå pedofili och andra hemskheter. Visst finns det psykopater inom all grupper, men att det skulle ske obemärkt är en omöjlighet.
Därför kommer jag trots min fascination för detta alltid ställa mig tvivelaktig. Tyvärr gör inte program som the “Alex Jones Report” det hela trovärdigare. I synnerhet inte när han vill att vi ska köpa Burkey water (eller vad det nu heter) i pauserna. Men visst man måste ju överleva... Vad gäller David så ska jag inte säga för mycket har bara läst "Robotarnas uppror och "Sanningen ska göra er fria". Tycker att en del av han teorier är lite väl extrema, men det har definitivt satt sina spår.
Men det finns säkert en sanningshalt i nästan allt som nämns. Så jag är ingen skeptiker utan försöker efter se öppet på det mesta.
Ps. Hur kommer det sig att tyngdpunken av alla dessa teorier kommer från Staterna? Man hör nästan aldrig något från övriga länder? Det gör ju att man blir skeptisk. Har varit en del i staterna i yngre dar. Bodde där en längre tid med min new age mamma. Fick då en inblick i hur utbredd skepsis det fanns jämte mot landet. De flesta var New age människor (inget ont mot dessa) men när det gällde andlighet m.m. så hade såklart fasta övertygelser som inte lät sig rubbas. T.ex. var där en man som vi åkte bil med från Montana till L.A som var övertygad att JFK’s sanna mördare var hans egen chaufför. Varför denna misstro, handlar det om medveten desinformation från regeringen? Eller är det så enkelt som klyftor i samhället inom utbildning, klasskillnader etc.?
Ps.+ Och en annan helt irrelevant fråga.
Undrar vad som gör att USA influerats av antik grekisk kultur. Det speglar sig i allt från politik (tex begreppet “senatorer”) till arkitektur (vita huset) till olika s k Alfa, beta, gamma "fraternitys" högskole föreningar, osv.
Vad är syftet, någon som vet?
Mvh Rickard
Kanske borde jag skapa en egen blogg...he he he.
Läste igenom en del nya kommentarer i efterhand och ber om ursäkt om jag inte uppdaterat min eget inlägg.
Tack för alla svar jag fått! Kul att känna sig välkommen!
Trevligt med folk som delar samma intressen.
Inlagt av rick | den 21 februari 2008 12:06
Mihra:
Alex Jones var långt ifrån den förste som infiltrerade Bohemian Grove. Men, som du kan läsa i länken, så är det så mycket massmediafolk i höga positioner på plats att det inte kommer ut i MSM. Och att en av mina stora idoler, Walter Cronkite, tillhörde de regelbundna gästerna är verkligen deprimerande...
Men, för att stanna kvar med Alex Jones lite till, så måste man imponeras av mycket av det han gör, speciellt med tanke på hur ung han fortfarande är (född 1974). Men han har också sidor som jag inte delar, som sitt försvar för rätten av bära och bruka vapen, sitt stöd för ärkereaktionära grupper som John Birch Society, och även religiösa sekter, som David Koreshs Branch Davidian Church i Waco, den som brändes ned under så märkliga omständigheter, med 76 döda varav 21 var barn, som följd.
När det gäller hans upplysningsarbete om NWO så lär jag mig dock mycket utav honom och är också betalande medlem på Prisonplanet.
Det symboliska i Cremation of Care får verkligen magen att vända sig. Snacka om att försätta folk i situationer som kan sedan kan användas i utpressningssyfte...
MW
Inlagt av Mikael Wälivaara | den 21 februari 2008 12:17
Rickard:
Ditt välkomnande här har faktiskt även fått mig att höja på ögonbrynen. Det är mycket sympatiskt, men ger kanske också en känsla av att vi är någon form av informell sammanslutning, vilket inte är sant. Det finns tydligen något i min personlighet som får kritiker att uppfatta mig som en sektledare, vilket är så långt ifrån sanningen som man kan komma.
Jag har nog träffat mindre än en handfull av mina regelbundna läsare personligen.
För alla som tittar in lite oftare vill jag därför ta tillfället i akt att utveckla tankarna om läsarrelationerna lite -- speciellt som jag redan i helgen passerar 100.000 besökare -- enligt Sitemeter, nota bene.
Det blir min nästa blogg.
Jag ska också försöka kommentera lite av det du säger senare i dag.
MW
Inlagt av Mikael Wälivaara | den 21 februari 2008 12:31
till rikard
eftersom du själv kategoriserar din känsla som uppvaknande, då tror jag du kommer att bli "bra" snart igen :)Tänk dig att så gott som allt du lärt dig som sanning måste läras om..
Att analysera allt på tv är ett jobbigt sätt att vakna så jag föreslår stäng av TV:n fokusera på att få kännedom om historier såsom tsarion, atlantis, icke presentation the matrix,michael ruppert truth and lies about 9/11, den tar nästan upp mer om opium och dess roller i världs ekonomin än om 9/11, varför? det hänger i hop...
ett måste tycker jag är att se "terrorstorm" av alex jones. Det var så det startade för mig..
Sevärd är okcså zeitgiest som för övrigt har uppmanat till upprop tro jag den 18
allt materail finns på youtube eller på andra torrent vänliga siter.
/H
Inlagt av Anonym | den 21 februari 2008 12:37
Micke Thanks
Berättar ju inte om mina livsfadäser på bloggen....
Du har ju rätt i inlägget
Med liknelsen om lögner vill jag bara öppna ögonen på dem som säger att alla konspirationsteorier = paranoia.
Politiker är människor. De kan ljuga & undanhålla, precis som vi, men konsekvenserna blir då mycket allvarliga för medborgarna.
Inlagt av Z | den 21 februari 2008 14:01
Hej! Mikael.
Nevertheless så tycker jag att Alex Jones är underhållande och även jag har lyft på ögonbrynen ett flertal gånger över hans ideologier kring vapen och Coresh. Men samtidigt så görs den amerikanska mentaliteten sig påmind, och just det här "sättet att vara" är ingen nyhet. I varje fall inte för mig.
Jag känner inte att det under några omständigheter getts intryck av en informell sammanslutning eller sekt stämning. Då hade jag inte bemödat mig med att skriva några inlägg. Medger dock att de senaste inläggen har varit lite personliga och jag söker inte sådana svar i den bemärkelsen. Det är kanske mer mitt sätt att uttrycka mig, och en nyfikenhet över hur andra bemöter och hanterar detta "uppvaknande".
I övrigt så ska jag dra ner på frågorna så du också får tid över att fylla bloggen med artiklar:)
Till H:
Tack för dina tips. Har sett några delar av terror storm. Väldigt intressant. Tycker jag gräver hela tiden i synnerhet när jag sitter vid datorn. Visst har jag har perioder då jag låter bli att läsa nyheter. Men det är en vana som är svår att bryta. Vad som oroar mig är att en del svensk nyhetsmedia leker lite "fox news". Te x tänker jag på maktövergången i Cuba. Allt som rapporteras kring detta är enbart negativt, och långt ifrån nyanserat. Man bör ha i åtanke att det är en diktatur som varat i ett halvt sekel utan en enda riktig revolution (förutom invasionen i grisbukten, som för övrigt var en CIA aktion). Detta är väl ändå ett bevis på att regimen inte kanske är perfekt men inte så tyrannisk och hemsk som media framställer det. Har jag inte helt fel för mig så finns det tre länder som Illuminati inte fått fingrarna på: Iran, Nord korea och såklart Cuba.
Intressant ur den synvinkeln att de alltid smutskastas i media.
Jag tycker Noam Chomsky är intressant.
Stundtals svårbegripligt (pga av min bristande kunskap inom de ämnen som tas upp) men där finns mycket att hämta.
Rekommenderar dokumentären:
Manufacturing Consent: Noam Chomsky and the Media
Den har väl några år på nacken men tar upp högst aktuella ämnen.
Kolla även in Howard Zinn (kanske mer en människorättskämpe än någon David Icke). Vet inte om det är av intresse.
Vill slutligen tillägga att jag är Kommunist/Anarkist sympatisör bara för att jag hänvisar till Chomsky och Zinn:)
Med vänlig hälsning
Rickard
Inlagt av rick | den 21 februari 2008 15:24
Attans då, det skulle vara:
Vill slutligen tillägga att jag INTE är Kommunist/Anarkist sympatisör bara för att jag hänvisar till Chomsky och Zinn:)
/R
Inlagt av rick | den 21 februari 2008 16:07
Hej alla,
det var roligt att ta del av denna diskussion. Håller med om att Icke och Tsarison har mycket att komma med, även om jag har lite svårt för ödlorna och Pluto. Dock, anser jag att den helt grundläggande frågan är den Milael W tar upp, nämligen: "Men det jag efterlyser är en medvetenhet om att toppen på denna pyramid består av personer som gör detta av djupare skäl än bara ekonomiska." Egentligen borde det vara en självklarhet att de som redan kontrollerar ekonomin är de som har störst möjligheter att ta hänsyn till annat än rent ekonomiska intressen. Men, här har nog vänstern satt myror i huvet på folk, genom att alltid lägga huvudförklaringen på rent materiella/ekonomiska orsaker. I själva verket är ju detta bara ett sätt att låsa in sina tankar i ett system, något som gjort att jag på gamla dar blivit alegisk mot ALLA ismer.
Att "makteliten" hur vi än definierar den, består av "sånt" som vi uppfattar som psykopatiskt, är inte svårt att se. Inte heller att det finns ockulta inslag och hemliga sällskap som kan spåras långt bak i tiden. Själv är jag kabbalismen och dess föregångare frankismen på spåren, eftersom jag anser att Rotchilddynastin har en central plats i "makteliten". Nåväl, det som jag anser är viktigast just nu är att arbeta för en befrielse av människors tänkande, så att en kollektivisering av det som är "ner" i den uppochnervända världen kan bli "upp". Om vi lyckas med det kommer människan att nå nästa stadium i sin utveckling, annars går det nog åt helvete.
Inlagt av Lasse Wilhelmson | den 21 februari 2008 17:38
GooodKvällst Mikael - och alla andra med för den delen,
Sista stycket ovan: ”Allt det här vet vi ju. Men att lägga samman pusselbitarna och tänka oss att världen faktisk styrs av organiserade kriminella egoister, som bara tänker på sig och de sina, det är alldeles för skrämmande för att kunna vara sant... För om det är sant, då är inga konspirationer omöjliga.” - slut citat.
Mitt i prick skulle jag vilja säga !
Sedan några tusen år tillbaka har mänskligheten låtit sig styras som får i fårskock - både medvetet och omedvetet, tyvärr tyvärr... Ett av många många exempel på det i mitt kära fosterland Sverige i dags dato kan vara t ex SkatteBelastningsTrycket.
Trots att troligast mer än 80 % av svenska folket inser att dom blir mindre och mindre ekonomiskt solventa = får mindre och mindre personlig soliditet = får mindre och mindre självkänsla/värdighet - så fortsätter Wi lik förbannat att stödja samhällssystemet som sådant. I och för sig är det logiskt intellektuellt sett obegripligt/ofattbart - men ändå sant, tyvärr tyvärr...
Min enda förklaring till detta fenomen är att Wi kollektivt sett är HypoCrisy sedan några tusen år tillbaka - och att den enskilda människan i fårskocken som Princip helt enkelt INTE orkar med bryta mönstret - utan mer eller mindre slaviskt hänger med av bara farten.
Hur många tusen år till månntro ?
Ha det... :-) /önskar MEDmännisko-vännen Josef
Inlagt av Josef Boberg | den 21 februari 2008 19:44
Jag tror att du har fel Josef. I vart fall så har vi inte flera tusen år på oss att ändra och vänta, det går fort nu. Fårskocken, stimmet, svärmen är alla en kortsiktig överlevnadsstrategi, som åtminsone för fenomenet människan är ett stadium i en ofullbordad evolution. Sanningssökarna blir fler och fler. På äldre dar har jag succesivt minskat mitt personliga utanförskap. Genom internet har jag fått nya vänner och tom hittat en handfull delvistvillingsjälar som tillsammans minskat det ensamma utrymmet till att endast gälla parkärlekens område, där det nog alltid måste finnas, emedan foli a deu är ett tillstånd som jag medvetet undviker. Dissidenter och sanningssökare världen över håller på att förena sig i olika nätverk där befrielsen av människors tänkande är en stundande världsrevolution. Tillsammans vänder vi uppoch ner. Den som ser får leva, som Leif E så träffande myntat.
Inlagt av Lasse Wilhelmson | den 21 februari 2008 20:26
GooodKvällst Lasse,
Hoppas att Du har rätt ! För min egen del kan det ju mer eller mindre kvitta - enär jag statistiskt sett bara har sisådär ca 15 år kvar att andas. Dock - jag har två barn och fyra barnbarn - och för deras del så hoppas jag verkligen att Du har rätt !
Själv jobbar jag som Princip på heltid numera - med att försöka finna lösningar på ICKE Harmagedon. Min webbsida är ett uttryck för det.
GooodNatt... :-) /önskar ParaDigmSkiftes-vännen Josef
Inlagt av Josef Boberg | den 21 februari 2008 20:44
Men Josef, tänk dig för vad du skriver:) Du skall väl inte ersätta ett paradig med ett nytt. En tankens fångvaktare mot en annan? Inga ismer och alla tänkbara perspektiv ska vi ha, eller.... Själv är jag mest orolig för Golem - israels kärnvapen. De är luriga och jag är inte helt säker på att "makteliten" förmår styra dem om de blir tillräckligt trängda, dvs om/när den judiska rasiststaten hotas. Men det kan också bli så, att de låter dem smälla av skiten, för att sen nyordna med bättre kontroll. Den som ser får leva.
Inlagt av Lasse Wilhelmson | den 22 februari 2008 19:16
"Vi är alla konspirationsteoretiker"
Jo, det kan jag hålla med om, och här är ett bidrag till - From Hunters & Gatherers to Homo Sapiens Sapiens and the mystery of Junk DNA
Inlagt av sandbuzz | den 23 februari 2008 21:19
Sandbuzz,
interessant artikel. Men jesuitpatern och paleontologen Pierre Theihard de Chardin utvecklar detta om nästa stadium i människan utveckling, där medvetandet kollektiviseras, som förenligt med inte bara evolutionen, utan även med gudsbegreppet. Han menar att utvecklingen har en linje/ritkning och att målet är Omega/gud. Hursomhellst behövde han inga utomjordingar för att få ihop det. Om man inte ser Omega/gud som en sådan och då blir det ju bara frågan om "utomjordingen" är målet eller början:)) Och allt detta skrev han om redan i mitten på förra seklet i boken Fenomenet Människan, finns på svenska http://www.alhambra.se/klassisk/chardin_fenomenet.htm Även om en del hänt inom forskningen sedan dess, så är boken verkligen en höjdare. Den fick många delar att falla på plats i huvet på mig.
Inlagt av Lasse Wilhelmson | den 24 februari 2008 10:26
Lasse W, tack för boktips, ska se om mitt lokala bibliotek har boken. Har inte hört talas om denne filosof förrut, även då jag hört andra uttrycka att målet är Omega/Gud.
Men, jag utesluter inte Gud i evolutionen. Jag har varit medveten om mycket länge att vi är energy beings eller beings of light. Gud t.ex. är för mig energi/light och vi är alla connected genom denna kosmiska energi som finns inom oss (vår själ, medvetandet).
Inlagt av sandbuzz | den 24 februari 2008 17:19
Hej
Följande är ett inlägg ifrån 9-11 debatten på Passagen som jag tyckte
kanske skulle vara lämplig i sammanhanget...skriven efter en rad inlägg som förlöjligade hela debatten till förfång för alla som försökte debattera ämnet förutsättningslöst...
mvh
Konspirationer finns dom?
Angående de som gnäller om GALNA konspirationsteorier,i detta fall 9-11.
Har ni aldrig hört talas om Riksdagsbranden i Berlin innan andra världskriget - en bra ursäkt för att sätta igång förföljelsen/utrotningen av judarna.
För övrigt satte Tyskland igång världskriget nr2 genom en påstådd attack av POLEN mot tysk gränspostering, ett gäng karlar kläddes i polska uniformer och nackades efter vederbörligt skjutande mot tysk sida och så var den ursäkten klar...Marschen kunde sätta igång..
Var detta månne en sån däringa hemsk KONSPIRATION?
Uffanemej då - SÅNT finns väl ändå inte?
Ett mkt använt sätt i media att avfärda avvikande icke politiskt korrekta åsikter/fakta är som sagt att etikettera det som säges såsom: "Konspirations-teorier"
Personer som yttrar dessa avvikande åsikter/fakta kan efterhand av rättsapparaten stämplas såsom "RÄTTSHAVERISTER" och har efter detta förlorat sin medborgarstatus och rätten att yttra sig - för evigt(?) betecknade såsom "Ej Trovärdig" - så är det problemet ur världen...Bekvämt va?
Historie-förflackningen fortsätter i vårt samhälle där nästan all seriös debatt urartat till att politiskt korrekta journalister sitter och intervjuar andra journalister eller "kändisar" om ditt och datt..
Riktigt "BRA" Journalistik blir det när det kan TRAMSAS ordentligt om ämnet. Ibland lysande undantag kan hittas i DREVET och KALLA FAKTA - men ämnena som tas upp är väl oftast,nåja,politiskt korrekta....
NATURLIGTVIS kan en svensk seriös journalist INTE syssla med något så politiskt inkorrekt som konspirations-teorier. Han/Hon kan ju riskera att bli utskrattad på redaktionen , eller mista jobbet...DET ÄR FULT att skriva om/belysa eller researcha "Konspirations-Teorier"
"STORA" saker såsom SPORT och Britney Spears sammanbrott och rakade huvud fyller LÖPSEDLARNA!
För att inte tala om Paris Hiltons avsaknad av trosor på fest..Eller V. Silvstedts förstorade pattar...eller Jessicas innerliga önskan om ÄNNU STÖRRE Pattar! Sååå gulligt...
ATT folkmordet i DARFUR var igång redan på 1950-talet
är det mig veterligt ingen journalist som nämnt ännu i svenska media.
Enligt svensk press var konflikten på NordIrland med IRA
och grabbarna antagligen någonting som startade på 1970-talet.
Och Intifadan/bråket i Israel/Palestina startade väl på 1990-talet!
Hur styrs mediautbudet? Varför skrivs en artikel och varför vinklas den på ett bestämt sätt? Vem har INTRESSE av den vinklingen - KAN DET vara en konspiration månne?
Vårt samhälle är uppbyggt, organiserat och administrerat av en lång räcka av maktfulla män och kvinnor som i ett bestämt syfte samlas, diskuterar och kommer fram till en handlingsplan. I bland samlas de i hemlighet ( se BILDERBERG-gruppen t.ex där Pressen är bannlyst..)
Vid dessa hemliga årliga möten i Bilderberg-gruppen,bestäms tydligen vad som skall gälla en tid framöver i världen... Carl Bildt,Percy Barnevik,Tony Blair m.fl är visst medlemmmar i denna exklusiva sammanslutning.
DETTA är per definition en KONSPIRATION.
Vårt samhälle är uppbyggt/vidmakthålles och styres av dessa konspiratörer. Om ngn journalist mot förmodan skulle utföra sitt journalistiska arbete och avslöjar tex mutor eller en brotts-ring eller en kartell-bildning inom industri och näringsliv - så har journalisten avslöjat en KONSPIRATION.
Vi har alltså nästan konstaterat att KONSPIRATIONER existerar,eller hur?
Människor är med få undantag NYFIKNA och VILL VETA!
När människor diskuterar en tragisk och fruktansvärd händelse såsom 9-11 så kommer det massor med felaktigheter såväl som fakta fram på bordet..
Människor har TEORIER om detta , precis som en brottsutredare har olika teorier om hur ett brott har begåtts och VEM som begått det.
Brottslingen försöker att lägga dimridåer om sitt brott för att ej åka fast.
DVS HAN LJUGER!
Inom politiken kallas detta DESINFORMATION. INTERNET vimlar av Desinformation t.ex.
Press och EterMedia vimlar också av Desinformation dagligen. Inom näringslivet är desinformation(läs REKLAM)en integrerad del av verksamheten.
KORPORATIV DESINFORMATION kan t.ex exemplifieras med TobaksIndustrins "konsumentinformation"
som från början helt frankt gick ut med att det var helt OFARLIGT att röka tobak. Andra exempel
är tex MONSANTOS reklam för genmodifierade produkter och reklamen för det artificiella sötningsmedlet ASPARTAM/NUTRASWEET som kemi-industrin proppar i våra barn genom läsk som
CocaCola och annat bajs.INGET SOCKER!LÅGKALORI-dryck!Allt omskrivningar för DRICK VÅRT GIFT!
Det senaste jag hörde om korporativa konspirationer var om förekomsten av FALSK malaria-medicin
i Ghana,Afrika. Där dör ungar och kärringar o gubbar till höger o vänster för att GSK
läkemedelstillverkare inte vill att DERAS PRODUKTER SKA FÅ DÅLIGT RYKTE och inte har påpekat
förekomsten av falska, värdelösa preparat med sitt logo på, pga av marknadshänsyn. DVS - DE LÅTER FOLK DÖ för att INTE AKTIERNA SKALL FALLA! OK,det är ju på "kolonial" nivå, men låter det inte lite cyniskt? Där försvann min eventuella vision om det goda läkemedelsföretaget som vill hela människor eller minska deras lidanden. Fy Fan!
Sagan om Sveriges NEUTRALITETSPOLITIK är ett utmärkt exempel på statlig desinformation.
I alla år trodde vi att Sverige var neutralt. Politikerna tjatade denna visa i oändlighet till svenska folket - i själva verket så samarbetade Sverige intimt med västmakterna mot det fd Soviet. Inget fel i det... men hycklandet och ljugandet var EN KONSPIRATION för att dölja fakta.
Under 2a världskriget hjälpte Sverige tex Norge med vapen som svensk militär "GLÖMDE" på vissa platser utmed Norska gränsen. Medan staten/näringslivet samtidigt försåg Tyskar OCH Engelsmän med metaller och forskning och transporter - och tjäna bra med pengar på detta.
MÅNGA KONSPIRATIONER på en gång ...
Idag nämns överhuvudtaget INGET om den Islamiska världens samarbete med NAZI-tyskland under 30talet och under hela andra världskriget. WAFFEN-SS inrättade muslimska specialförband, ca 30000 soldater, enligt andra källor betydligt fler. Turkar,Bosnier etc
"På jorden HITLER, i Himlen ALLAH" hette det inom den Islamska världen - detta har tydligen Mullorna och Journalistkåren glömt idag? Är det månne ännu en konspiration eller senil demens?
INGEN svensk journalist har nämnt detta, vad jag vet.
Är det politiskt inkorrekt kanske? "ISLAMOFOB" är det nya skällsordet som är modernt och extremt politiskt korrekt.
Jag känner en svensk 6e klassare som är ende svensk i sin klass.De muslimska barnen i hans klass och parallel-klasser får INTE umgås med svenska barn efter skoltid för sina föräldrar,fast många barn vill och då får smyga med det,och straffas om det uppdagas.
Snacka om integration! De Muslimerna jobbar verkligen på att bli en del av vårt samhälle!
Det värmer en hedning och grisätare... VÄLKOMNA skall ni vara! Tack för er tolerans!
Familjen Bushs involvering ned Bin Ladin-konsortiet genom många år nämns ytterst sällan.
Ej heller familjen Bushs samarbete med NaziTyskland under kriget - många sköna dollar
tjänades på detta samarbete precis som många sköna dollar tydligen intjänas till familjen
Bush idag genom Irak-kriget...
En historielöshet utan alla proportioner existerar idag inom Svensk media/samhälle.
I skolorna går massor av elever som i princip efter grundskolan är språkliga , historiska och geografiska analfabeter. En högstadie-elev jag prata med trodde Hitler var en tysk politiker på 50-talet. Vem Idi Amin var hade han ingen aning om , ej heller Pol Pot eller Ceausesco..Inte ens hr Slobodan Milosevic var känd i det grannskapet. En annan kunde inte peka ut Moskva eller Göteborg på en karta och kunde inte använda en kompass eller kände till KARLA-vagnen på stjärnhimlen. Fast hon var förstås en jävel på att skriva felstavade SMS....och ladda hem musik. Att hjälpligt klara av att läsa och förstå en svensk eller engelsk dagstidning klarade ingen av dom.
Invandrarna får inget fungerande språk och utestängs från arbetsmarknaden - Vem fan vill ha ngn på en arbetsplats som inte ens kan läsa arbetsinstruktioner och säkerhetsinformation?Då blir denna utestängning till RASISM! NU skall dessa potentiella säkerhetsrisker kvoteras in! Vore det inte betydligt enklare att lära nysvenskarna att läsa ,räkna och skriva? För att inte tala om att lära svenska barn att räkna,läsa och skriva?
Samt naturligtvis lära SAMTLIGA elever om skillnaden mellan MITT och DITT. Att man inte ska sparka varandra i huvudet och knivskära varandra och lärare - Att "GANGSTAH" egentligen inte är en karriär att vara stolt över, samt att flickor inte blir glada av att varenda dag i skolan bli kallade för Svenne-Hora respektive Blatte-Hora!
Är det inte så att MERPARTEN av inresta utlänningar i Sverige idag är utan arbete?
Och merparten av andra generations-invandrarna?
För att inte tala om alla ASYL-sökande som aldrig får ngt arbete?
Är inte avsaknaden av diskussion om detta en annan form av DESINFORMATION?
Vi lever i ett fullständigt sinnessjukt samhälle , ett samhälle där lögnen regerar - ett samhälle som konstant förgiftar mat-luft-vatten och där politikerna gladeligen offrar människor för SYSSELSÄTTNINGEN därför att MARKNADEN kräver det.. MARKNADEN??? Vem? Vilka?
Den största lögnen är att Politiker och Näringsliv arbetar för vårt BÄSTA.
De arbetar på SITT bästa , se det är skillnad det!
Resultatet är belysande nog - Massinvandringen i Norden har tex skapat ett samhälle där alla är rädda för varandra - ett system där organiserad brottslighet och våld blivit vardagsmat. Allt från MC-gäng till Albansk Maffia regerar. HEDERSMORD är ett nytt fenomen som mångkulturen så generöst har givit oss - Skottlossning och knivmord synes i princip dagligen i media idag.
Denna vålds-eskalering sammanfaller med massinvandringen och gängkriminaliteten.Allt annat är, ja , DESINFORMATION.
Största rycket uppåt i våldet kom antagligen efter Jugoslavien-kriget då Sverige fylldes med fd. krigsförbrytare/krigare från alla stridande grupperingar. Ett tag hade tom Hells Angels Jugoslaviska liv-vakter när konflikten med Bandidos var på topp. Det gäller att hyra proffs,så klart....Fast i längden fungerade det naturligtvis inte - Jugoslaverna var FÖR proffsiga antar jag..?
På fängelserna i Norden idag florerar våld,maktstrider och hot. Fångarna delar upp sig i Etniska/religiösa/politiska intressegrupper: Vit Makt-grupperingar,Albanska mafiosos,Bosniska dito, Serbiska dito,svarta håller sig för sig själva - muslimer i en hörna och kristna och hedningar i en annan.
Hells Angels och Bandidos får väl numera sitta på olika anstalter , ryssar o letter o litauer bildar sina gäng, medan den gamle vanlige svenske tjyven(om han finns kvar)skrämt kryper ihop i sin cell och vid problem väl får vända sig till närmsta Vit Makt-grupp för beskydd,eller hoppas på att en stor och vänlig afrikan ska ta honom under sina vingars skugga...
I samhället i övrigt speglas situationen i våra fängelser: Ghettofieringen är nu ett faktum.
Vi har nu en nära intill amerikansk situation i Sverige. USA kan med fördel framhållas som ett samhälle som totalt spårat ur och där mångkulturen slutligen urartat till en mardrömslik situation där medborgare av en etnicitet ej längre kan vistas vare sig dagtid eller nattetid i andra etniska områden utan fara för liv och lem.
Senaste siffran jag hörde var visst att 60-70 procent av de intagna i Sverige idag är utlänningar. Vet inte ifall det stämmer...I vilket fall som helst indikerar det att Integrationen/mångkulturen nog är ett stort dåligt skämt och DESINFORMATION.
Nynassarna har glada dagar medan Statsradion vid vartenda omnämnande av SverigeDemokrater och Dansk Folkeparti/Norska Fremskridtspartiet, ALLTID för säkerhets skull sätter etiketten: "FRÄMLINGSFIENTLIG" före partinamnen.. Allt medan "ANTIRASISTISKA" ungdomar från Vänsterflyglarna startar egna "INSATSGRUPPER" och överfaller/saboterar oliktänkande.
Är denna etikettering "FRÄMLINGSFIENTLIG" en instruktion från StatsMakten? EN konspiration kanske? Men hade vi inte en FRI och OPARTISK Publik Service Radio? Vad menar dom egentligen?
I SverigeDemokraterna finns det enligt uppgift t.ex både jugoslaver och färgade?
Och andra av utländskt ursprung - Dom är ju FRÄMLINGAR? Eller?
Allting är väldigt komplicerat - det är nog en konspiration ..fast dom finns ju inte , konspirationer alltså..?
För att återgå till 9-11 så ändrades världen radikalt efter smällen... NU ska det fan i mig övervakas parti och minut - kameror och id kort och inopererade mikrochips i bebisar och folk i allmänhet...Tele och data-avlyssning - VEM FAN inbillar sig att terroristerna sitter och planerar sprängningar per mobiltelefon och email - Idag är det KURIRER som gäller.
Och mailas det så blir det från ngt InternetKafe..
Det dräller det in folk från hela världen med INGA papper eller förfalskade papper, som sen ska utredas i oändlighet till fruktansvärda utgifter för skattebetalarna. Medan några på UD SÄLJER medborgarskap till folk som kan betala för sig. I Sverige idag bor tusentals illegala som lever i en helt svart ekonomi och i princip helt utanför samhället. Och jag talar INTE om uteliggarna.....eller de stackars flyktingar som göms i kyrkorna.
STOREBROR och GANGSTAHS har glada dagar! Härliga tider! Strålande tider!
När så många yrkesfolk, militärer,piloter, säkerhetsfolk, sprängämnesexperter, ingenjörer, brandmän, OCH högt uppsatta politiker såsom tex Tysklands f.d försvarsminister säger att hela 9-11 historien är SJUK,finns det väl ALL anledning att ta det på allvar. Helst när hela soppan i slutändan gripit in i ALLA medborgares liv med övervakningshysterin på toppvarv.
Sanningen finns alltid därute , undrar var våra "undersökande journalister" blev av i Sverige?
Fast det är ju klart, jobbet är viktigast att behålla.
Och Paris Hiltons inflytande på Världens tillstånd betyder ju MER än BUSHs eventuella illdåd...
Det är ju skillnad på bomber och BOMBER...
Sov sött, jag tycker synd om er också..
KOLLA SPORTNYTT ISTÄLLET - eller Big Brother (programmet alltså)
För att "Big Brother" skulle finnas är ju bara en konspirationsteori - det ser man ju på hur mycket vi som vanliga medborgare har att säga till om i samhället... Vad heter det nu , programmet i P1 där man får ringa in och "uttrycka sin mening" - "Ring P1" - innan hette det "Svar Idag", men det lades ner... Nu har man för säkerhets skull en PROGRAMLEDARE som slussar bort eller pratar bort dem som ringer och vill lufta ngt ämne som är viktigt för den personen.
Om "Täppas" svarar får man passa sig om man inte har ngn åsikt som är fullständigt politiskt korrekt... Då slaktar "Täppas" alla(inklusive invandrare)som har negativa synpunkter på t.ex massinvandringen och mångkulturen. De förlöjligas oftast av den gode "Täppas" som inte har ngn som helst förståelse för att folk är chockerade över gängbildning och organiserad brottslighet och hedersmord och gängvåldtäkter... "Täppas" vädrar tydligen Nazister och rasister i varenda en som inte vill bli rånad på stan.... ( Förlåt "Täppas" , ibland är du faktiskt ganska bra, men ofta är din behandling av människor som ringer in rent fascistisk...och klar mobbing..)
Så, Svenska folk... en kvart om dagen får du (eventuellt)lufta dina åsikter i PUBLIC SERVICE radion, och en gång vart fjärde år blir du tillfrågad om hur en regering skall se ut..Alltid något,man får vara glad för det lilla...Ibland blir det tom en FOLKOMRÖSTNING! Som sen ingen bryr sig om..... POPULISM är FUUULT! Ofta är det politiskt inkorrekt ju.. Pappa vet bäst!
Det tro fan det när det ljugs så till höger och vänster så att ingen vet vad man ska tro!
Och nu skall regeringen sälja ut vad som återstår av Sveriges InfraStruktur.Idag går pengarna jag erlägger för min el-räkning till Tyska ägare.Jag tror inte de bryr sig särskilt mkt om huruvida jag har det varmt i vinter eller inte.. HUVUDSAKEN är UTDELNINGEN TILL AKTIEÄGARNA!
Ryssarna rustar upp såsom tokiga , medan vi i princip slaktat vad vi har av försvar. Miljarder
av skattemedel har slumpats bort eller hamnat på skroten (Splitt Nya grejor!) Våra beredskapsförråd av tex strategiska metaller har SÅLTS. Vi saknar numera vår förmåga att hävda våra gränser, skydda våra medborgare , samt att garantera sjukvård,energiförsörjning,livsmedel i händelse av världskris, eller världskrig. Vi uppfyller alltså INTE längre kriteria på en SJÄLVSTÄNDIG STAT.
På Danska motsvarigheten till "Rapport" på danska TV2 uppmanas danskarna att köpa fastigheter i Sverige,i detta fall jordbruksfastigheter. Nyhetsuppläsaren gör reklam för "halva priset mot på kontinenten, INGEN boplikt, du får äga hur många fastigheter som helst..."
Vad som icke sades var underförstått - Sen kan du anställa ngn konkad svensk småbrukare att sköta klabbet till dig medan du sitter i villan på Strandvejen och håvar in pengarna....
Sverige håller på att säljas ut... Är detta en konspiration kanske? Vad vet jag?
Ibland tror man ju det värsta när man ser på VAD SOM FAKTISKT HÄNDER..
Ingen svensk politiker tar ju upp att landet är till utförsäljning , på dem låter det som om
detta är BRA och att MARKNADEN vet bäst... Jag begriper ingenting , men jag är ju bara valboskap förstås och skall väl hålla truten tills jag blir tilltalad........
TILLBAKS till TVn och SPORTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! YIPEEEEEEE!!!!!
Ät något konstgjort med kemikalier i och bli frisk och slank - Köp en ny SUV och bli lycklig!
COCA COLA GÖR DIG LYCKLIG!!! ELLER EN ROLEX-klocka och få snygg flickvän ( SLANK med stora bröst och läppförstoringar ) BLI FET och KÖP en BANTNINGSKUR - GÅ TILL EN KRISGRUPP! -
KÖP EN SKRAPLOTT! KOLLA IN NYA DOKUSÅPAN och ÄT CHIPSEN UNDER TIDEN! För då är du INNE!
Om du käkar OLW-chips alltså , annars är du en tönt och får inga brudar!
bye bye bloggers nu gitter jag inte mer, ursäkta om jag fladdra runt lite men det är fanimej inte så lätt alltid att behålla fokus , det kan nog bara en svensk politiker med sin speciella spetskompetens inom allting...
Herre jisses! Vad är det jag sitter och skriver???
Förlåt...!! Förlåt mig Bush, förlåt mig Bin Ladin, spräng mig inte snälla! Förlåt mig Reinfeldt,Persson och alla ni andra.... DN och Aftonbladet och StatsMedia inkluderade..
Jag mena inget illa ....
Jag ska hålla flabben i fortsättningen...Registrera mig inte snälla Osäkerhetspolis!
Jag ville bara uttrycka några små åsikter jag i min dumhet funderat över..ni vet ju bäst
ändå...
PS:
Måste dock påpeka angående tidigare inlägget:"Men självklart är Staten ond!"(Av No Way)
Underbar analys av Maktens Mekanismer - Se t.ex rätten att försvara sig själv och de sina i dagens Sverige.
Försök gripa in mot en Gaturånare och den stackars rånaren får på truten av dig! DÅ slår STATEN ner på dig ordentligt och fängelse FÖR DIG är mer eller mindre garanterat! Gud Nåde den flicka som beväpnar sig mot våldtäktsmän och sticker en kniv i skrevet på våldtäktsmannen - HON skall STRAFFAS för att hon inte VILL KN... OFRIVILLIGT!!! OCH HON HAR KNIIIV! Vilken dålig flicka!
STATEN ÄGER DIN KROPP! DEN ÄR INTE DIN EGEN! DINA SAKER ÄR OCKSÅ STATENS FAST DU HAR BETALAT
DOM! I Sverige är äganderätten INTE inskriven i grundlagen....
Obligatorisk HIV-testning av Asylsökande är "EN KRÄNKNING" av den asylsökande.
DVS - DET ÄR OK ATT SMITTA FOLK MED EN DÖDLIG SJUKDOM, BARA DU INTE KÄNNER DIG SÅRAD PÅ NÅGOT SÄTT! - (antagligen höjer några hiv-smittade till BNP...eller?)
Que??? What?? VA????
I det mesta av anglosaxisk lagstiftning är "hemmet din borg" - dvs du FÅR försvara dig själv och de dina mot inkräktare och våldsmän. Så ej i Sverige, mig veterligen.
Här kan inbrottstjuven stämma dig om du inte har sandat uppgången och han skadar sig när han trillar...Det är upp och nervända världen! SKYDDA TJUVEN! Det är SYND OM TJUVEN! Se till att TJUVEN har bra arbetsmiljö!
Fast Svensson håller inte med tror jag, det är nog bara i journalist/politiker/kändis-kåren
som TJUVKRAMARNA huserar - dock verkar det som om de skriver lagarna...som vanligt till Svenssons nackdel.
Citat från en utländsk vanebrottsling jag känner om Sverige:
"VÄRLDENS bästa land att begå brott i, bästa fängelserna och fullständigt laglöst land!! TOPPEN!!" (En trevlig typ för övrigt, en jävel på att festa o bra på gitarr......)Han finns inte officiellt här i Sverige för övrigt.. 3-4-5 olika ID och några pass vad jag har hört..
För övrigt har han det jättefint...........
Slutligen: Vem Fan var det som skilde Tand-Vården från Sjuk-Vården? Denna person eller personer
skulle hängas för sin kompletta okunnighet om hur människors tandstatus påverkar hälsa och livskvalitet. Jag hoppas ngn kan svara på denna fråga och hänga ut de skyldiga till allmänt beskådande.
Jag ber så mycket om ursäkt för att jag finns till.
Jag är dock glad över att denna insändarspalt finns på Passagen och på andra ställen..
Undrar hur länge till det kommer att tillåtas, i Kina tex får man fanimej rätta in sig i ledet
även på Internet. Där är det ordning och stabilitet , det har Göran Persson sagt så det så!
Och det är tydligen ett tillstånd som är eftersträvansvärt. Det blir nog ordning här också så småningom, precis som Kina.
HYLMAN
PS: Lite länkar och en tänkvärd slutkläm från ett svunnet sekel...
http://investigate911.se/World_Trade_Center_7_Many_Clip s.html
WTC analys av svensk haveri-utredare:
http://blog.lege.net/content/Anders_Bjorkman__nist.html
25 US-militärer om 9-11:
http://www.opednews.com/articles/genera_alan_mil_080112_twenty_five_u_s__mil.htm
Slutkläm:
One night, probably in 1880, John Swinton, then the preeminent New York journalist, was the guest of honour at a banquet given him by the leaders of his craft. Someone who knew neither the press nor Swinton offered a toast to the independent press. Swinton outraged his colleagues by replying:
"There is no such thing, at this date of the world's history, in America, as an independent press. You know it and I know it.
There is not one of you who dares to write your honest opinions, and if you did, you know beforehand that it would never appear in print. I am paid weekly for keeping my honest opinion out of the paper I am connected with. Others of you are paid similar salaries for similar things, and any of you who would be so foolish as to write honest opinions would be out on the streets looking for another job. If I allowed my honest opinions to appear in one issue of my paper, before twenty-four hours my occupation would be gone.
"The business of the journalists is to destroy the truth, to lie outright, to pervert, to vilify, to fawn at the feet of mammon, and to sell his country and his race for his daily bread.
You know it and I know it, and what folly is this toasting an independent press?
We are the tools and vassals of rich men behind the scenes. We are the jumping jacks, they pull the strings and we dance. Our talents, our possibilities and our lives are all the property of other men. We are intellectual prostitutes."
----------------------------------------------------------------
(Source: Labor's Untold Story, by Richard O. Boyer and Herbert M. Morais, published by United Electrical, Radio & Machine Workers of America, NY, 1955/1979.)
Inlagt av Anonym | den 25 februari 2008 16:33
Ja, Anon, det var en drapa som heter duga!
Visserligen långt ifrån korrekt i alla detaljer -- verkligheten ser betydligt värre ut än så här -- men med många bra uppslag för den som vill tänka till på egen hand.
Tyvärr tror jag dock inte att så många kommer att göra det på grund av att det helt enkelt är för långt och för affekterat. Det följer precis mallen för hur en "rättshaverist" uttrycker sig och kommer att avfärdas som sådant av alla som inte redan är övertygade om att det ligger mycket sanning i det Hylman skriver. Det är beklagligt men sant.
MW
Inlagt av Mikael Wälivaara | den 25 februari 2008 23:26
Ar detta en konspiration mot Canadensare och Amerikaner?
North American Army Created
Eller fullbordar detta signerade avtal SPP och blir en länk i den omdiskuterade och disputed NAU?
Inlagt av sandbuzz | den 26 februari 2008 08:07
Mycket intressant, Sandbuzz -- den förtjänar en egen boggning.
MW
Inlagt av Mikael Wälivaara | den 26 februari 2008 11:20
Av Anonym/Hylman
Tack för din utmärkta blogg MW! Jag tar till mig din kritik och tackar för de små rosorna. Jag betecknar mig(icke än) som rättshaverist - dock var jag ngt förbannad då det skrevs, samt för långrandig, orden bara sprutar ur mig.Detta är en svaghet hos mig ibland. Dock tror jag att det betyder att jag har mitt känsloliv i någorlunda behåll - vem fan kan ungå att bli förbannad när man ser på vad som händer.
Du har alldeles rätt, verkligheten är mkt värre än så.
Jag ska försöka komma igen med ett mer balanserat inlägg när jag lugnat mig lite!
I samhällsdebatten ses affektion idag tydligen som en svaghet, jag vet inte hur jag ska tyda detta..
Politisk verksamhet och debatt har väl för det mesta drivits framåt av människor som BRINNER för sina ideal.. Skulle detta tyda på mindre trovärdighet?
Däremot så kan man nog formulera branden på olika sätt....
Happy landings!
Inlagt av Anonym | den 26 februari 2008 17:38
Hej Hylman!
Jag tror att du inser att jag inte skulle hålla på med det här om inte jag brann, jag med :-) Så jag förstår precis.
Och med att uttrycka sig som en "rättshaverist" menade jag mer det ständiga bruket av VERSALER och multipla interpunktioner, inte att man fick känslan av att du kände dig personligt utsatt eller förföljd.
Istället för att underlätta förståelsen av texten så försvårar det, och har man dessutom förutfattade meningar om att alla som skriver om sånt här är knäppgökar, så placeras man snabbt i det facket av alla som vet bättre...
Jag anstränger mig verkligen för att hålla mig någorlunda lugn och saklig när jag skriver, och att "killa mina darlings" så snart jag märker att jag börjar sväva ut eller tappa fokus. (Det lyckas inte alltid, men jag lär mig.)
Du är alltid hjärtligt välkommen med fler kommentarer, oavsett om du är i affekt eller i letargisk halvkoma... Här brukar det vara lite högre till tak.
MW
Inlagt av Mikael Wälivaara | den 26 februari 2008 17:58